Düşlerin Kenti İstanbul

Stok Kodu:
9789759123512
Boyut:
24x28 cm
Sayfa Sayısı:
129
Basım Yeri:
İstanbul
Basım Tarihi:
2008
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kuşe
Dili:
Türkçe
Kategori:
250,00TL
Aynı gün kargo
9789759123512
362244
Düşlerin Kenti İstanbul
Düşlerin Kenti İstanbul
250.00

Osmanlı İmparatorluğu'nun başkenti İstanbul'un kente giren yabancı ressamlar açısından resmedilecek iki yönü vardı: kentin pitoresk ya da panoramik görünümleri ve gündelik yaşamı. Kent görünümleri İstanbul'un benzersiz doğal ve tarihi güzelliklerini yansıtırken, gündelik yaşam sahneleri Batı'dakinden çok farklı, egzotik bir dünyayı göz önüne seriyordu. İstanbul' da kentsel yaşamın en iyi izlendiği mekânlar, başlıca kamusal alanlar olan çeşme başları, cami ve külliye avluları, kahvehaneler, çarşılar ve mesire yerleriydi. İstanbul ile ilgili resimlerde bu mekânlar sıklıkla betimlenmiştir. İstanbul'un Osmanlı geçmişinde Batı'daki meydanların işlevini cami ve külliye avluları ile çeşme başları karşılar. Oryantalist ressamlar da bu mekânları çoğu kez İstanbul halkının çeşitliliğini ve rengini yansıtmak için bir fon olarak kullanmışlardır. Fabius Brest, Sokak adlı resminde çeşmeli bir sebilin çevresindeki sıradan bir mahalle yaşamını yansıtırken. Jean-Leon Gerôme'un Kıraç Koleksiyonu'nda yer alan Güvercinler adlı hayali kompozisyonunda Fatih Camisi'ni anımsatan bir yapının son cemaat yerinde harem ağasının eşliğinde güvercinlere yem veren saraylı hanımları betimlemiştir.

Osmanlı İmparatorluğu'nun başkenti İstanbul'un kente giren yabancı ressamlar açısından resmedilecek iki yönü vardı: kentin pitoresk ya da panoramik görünümleri ve gündelik yaşamı. Kent görünümleri İstanbul'un benzersiz doğal ve tarihi güzelliklerini yansıtırken, gündelik yaşam sahneleri Batı'dakinden çok farklı, egzotik bir dünyayı göz önüne seriyordu. İstanbul' da kentsel yaşamın en iyi izlendiği mekânlar, başlıca kamusal alanlar olan çeşme başları, cami ve külliye avluları, kahvehaneler, çarşılar ve mesire yerleriydi. İstanbul ile ilgili resimlerde bu mekânlar sıklıkla betimlenmiştir. İstanbul'un Osmanlı geçmişinde Batı'daki meydanların işlevini cami ve külliye avluları ile çeşme başları karşılar. Oryantalist ressamlar da bu mekânları çoğu kez İstanbul halkının çeşitliliğini ve rengini yansıtmak için bir fon olarak kullanmışlardır. Fabius Brest, Sokak adlı resminde çeşmeli bir sebilin çevresindeki sıradan bir mahalle yaşamını yansıtırken. Jean-Leon Gerôme'un Kıraç Koleksiyonu'nda yer alan Güvercinler adlı hayali kompozisyonunda Fatih Camisi'ni anımsatan bir yapının son cemaat yerinde harem ağasının eşliğinde güvercinlere yem veren saraylı hanımları betimlemiştir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat